تکنولوژی تشخیص اشیا در خرده فروشی در مراکز خرید، فروشگاههای زنجیره ای مانند والمارت، رستورانها و فروشگاههای مصالح ساختمانی، میتواند از تشخیص اشیا برای شناسایی افراد و ذخیره اقلام استفاده کند. این تکنولوژی به تشخیص اشیاء در خرده فروشی کمک میکند تا رفتار خریداران را بهتر درک کند و عملیات را بهبود بخشد. مدیران کسبوکار امکان دسترسی به اطلاعات بیدرنگ را دارند که به آنها اجازه میدهد سریعا در بهبود کسب و کارشان پیشرفت کنند.
تشخیص اشیاء به اپراتورهای خردهفروشی کمک میکند تا با تجزیه و تحلیل اینکه مشتریان چقدر در نمایشگرها توقف میکنند و چه محصولاتی را برمیدارند یا پس میگیرند، هوشمندانه مواردی مانند تعاملات محصول را ردیابی کنند. رستورانهای خدمات سریع میتوانند با نظارت بر آمادهسازی و سفارش غذا برای اطمینان از سرعت مطلوب خدمات، از تکنولوژی تشخیص اشیا بهره ببرند.
سیستمهای پرداخت کاملاً بدون اصطکاک با تشخیص اشیا امکان پذیر شده است. از طریق سنسورها و دوربینهایی که با دید کامپیوتری کار میکنند، خریداران به سادگی اقلام را از قفسه انتخاب میکنند و یک سبد خرید مجازی برای آن فرد دارای هوش مصنوعی ایجاد میشود. خریداران سپس میتوانند برای آن اقلام در یک کیوسک بدون تماس پرداخت کنند یا در صورت استفاده از سیستم تسویه حساب کاملاً خودکار، به سادگی از در خارج شوند.
بینایی کامپیوتری مجموعه دیگری از چشمان است که بر هر قفسه فروشگاه نظارت می کنند. برنامههای تشخیص اشیاء که برای شناسایی هر اقلام در موجودی فروشگاه آموزش دیدهاند، میتوانند فوراً به کارکنان هشدار دهند که اقلام نیاز به ذخیره مجدد دارند. CV به فروشگاهها کمک میکند تا قفسهها و نمایشگرها را بهتر مدیریت کنند تا مطمئن شوند که همیشه دقیق و مرتب نگهداری میشوند.
کنترل موجودی توسط هوش مصنوعی همچنین به مدیران این امکان را میدهد که روند محصولات را دنبال کرده و محصولات جدید را به صورت یکپارچهتر سفارش دهند تا نیازهای آینده را برآورده کنند.
تشخیص اشیا ابزاری قدرتمند برای ردیابی فعالیت در داخل و خارج فروشگاه است. برنامههای CV که از ردیابی و شمارش استفاده میکنند، میتوانند تعداد افراد وارد و خروج از فروشگاه را نظارت و محاسبه کنند. همچنین میتواند ترافیک پیادهروی خارج از فروشگاه را کنترل کند و شمارش کند که چند نفر از کنار آن عبور میکنند یا برای تماشای ویترین توقف میکنند. همه این اطلاعات را می توان برای درک بهتر زمان اوج خرید و بهینه سازی مواردی مانند تابلوهای فروشگاهی برای ترغیب مشتریان برای ورود استفاده کرد. مدیران می توانند هر حرکتی را در یک فروشگاه دنبال کنند تا جریان بهینه ترافیک را تعیین کنند. این به برنامه ریزی برای قرار دادن محصول و تبلیغات کمک می کند. همچنین مناطقی از فروشگاه را که نیاز به طراحی مجدد دارند برجسته می کند.
هدف اصلی موسسات خرده فروشی ارائه بهترین تجربه ممکن برای مشتری است. برنامه های کاربردی تشخیص اشیا با ارائه داده های ارزشمند در مورد اقدامات مشتری به تحقق این هدف کمک می کنند. به عنوان مثال، فروشگاه ها می توانند با نظارت بر صف های طولانی، روند پرداخت را بهبود بخشند. هنگامی که زمان انتظار از یک آستانه خاص فراتر رفت، می توان به طور خودکار به کارمندان هشدار داد تا کمک بیشتری ارائه دهند.
برنامههای بینایی کامپیوتری همچنین میتوانند تشخیص دهند که مشتریان چه زمانی برای انتخاب محصول به کمک نیاز دارند و مشخص میکنند که چه مدت به اقلام نگاه میکنند یا موارد مختلفی را بدون انتخاب انتخاب میکنند. این اقدامات میتواند هشداری را برای کارمندان ایجاد کند تا برای ارائه کمک از آن مناطق فروشگاه عبور کنند.